Thursday, April 19, 2007

geborneerde staatsarchitect weeber


+ 31 is verlost van de bedenker en ontwerper van gebouwen met de kilte van de technocraat. Gebouwen van waar mensen met een hart zich zo ver mogelijk willen verwijderen.

Na zijn aanvankelijke bekering tot “het wide wonen” mag de professor zijn miskenning ventileren via het ingezonden brievenkanaal van ons plaatselijk kritiekloos suffertje Amigoe.


Antilliaans architect

2 Nov, 2006, 17:42 (GMT -04:00)

TOT MIJN genoegen las ik dat de besprekingen tussen Curaçao en Nederland als voorbereiding op de slotverklaring worden gevoerd in Hotel Mercure te Den Haag. Er werd niet bij vermeld dat dit bekende blauwe hotel in 1983 door een Antilliaans architect werd ontworpen. Vermoedelijk is dit bij geen van de (Antilliaanse)deelnemers aan dit overleg bekend. Blijkbaar is het, anders dan bij bijvoorbeeld een componist, schrijver of schilder nog steeds niet normaal om ook bij de architect even stil te staan. Het gaat mij niet om nog meer naamsbekendheid, maar omblijk van cultureel bewustzijn bij politici. Iets wat in een trots autonoom land gewoon hoort. Als ik mij niet vergis, mis ik in dit belangrijke politieke proces tot nu toe een culturele paragraaf. Dat belooft niet veel goeds voor ons.

Prof. Carlos Weeber (architect) Curaçao