Monday, September 14, 2009

'gewone' mensen gaan zich roeren tegen de staat


Je reactie is m.i. volledig gegrond. De vingerafdruk zelf is echter niet het probleem, het is de centrale opslag van zulke biometrische gegevens.
De particulier delft (beter woord dan burger, zie http://hauwert.blogspot.com/2009/04/de-gespiegelde-moraal-van-de_25.html) het onderspit, door een verschil in krachtsverhoudingen met de staat.
In veel gevallen volstaat het de staat om met een aannemelijkheidsstelling voor een bepaalde overtreding of een bepaald misdrijf (vaak slachtofferloos) U van Uw vrijheid te beroven.
Vervolgens mag U het tegendeel gaan bewijzen.
Alleen al vanuit dit oogpunt bezien zijn ambtenaren Uw (potentiële) vijanden.
Er zijn meerdere argumenten die ik hier niet alle wil benoemen.
Het niet 'informeren' van de staat is hiermee een legitieme zelfverdediging tegen het potentiële geweld van ambtenaren.
Zelf ben ik ook niet van plan om ooit nog een nieuw paspoort aan te vragen.
Dan maar geen paspoort.
U kunt echter proberen een vals exemplaar te laten fabriceren.
In Nederland lukt dat echter niet.
En ook in 'apenlanden' kost U dat minstens €40.000!
Vanwege registratie in de systemen moet je ambtenaren 'plat' hebben.
Enfin, ik heb even geen 40K voorhanden en het mijne is nog 3 jaar geldig. Daarna ga ik de EUSSR niet meer uit. (of in...)
Succes met je acties! Mijn steun heb je!